Är du:

- Född 2007 eller tidigare?

- Intresserad av att tillsammans med andra snacka om livet?

- Nyfiken på att lära känna nya vänner?

- Fundersam på vad man egentligen ska göra i livet?

Då är vår konfirmation helt rätt för dig!

I höst startar Missionskyrkan Vännäs upp en konfagrupp för dig som går i åk 8 eller 9. Vi kommer att träffas till en informationsträff med vårdnadshavare den 30 september kl. 18.00. Anmäl dig helst innan, men du är givetvis välkommen att anmäla dig i samband med informationsträffen. Därefter kommer konfan vara torsdagseftermiddagar efter skolan.

Vad är konfa och vad gör man?

Vi tänker att konfa, eller konfirmation som det kanske är mer bekant som, är ett avstamp i livet där vi på allvar vill ta itu med många av de där frågorna som unga människor brottas med. Vad ska jag göra av mitt liv? Vad drömmer jag om? Vad tror jag om livet? Finns Gud? Vad händer när man dör? Hur blir jag lycklig? Allt det här vill vi göra i så enkla former vi kan där fokuset ligger på samtalet i smågruppen. Utöver det här blir det ofta rätt mycket fika, ett läger, några roliga hajker och de allra flesta får vänner för livet.

Konfan i Missionkyrkan avslutas med en högtidshelg i september 2022.

I Missionskyrkan bekräftar man inte ett dop eller en bekännelse genom att gå konfirmationen, vi ser det snarare som en möjlighet för unga människor att växa tillsammans.

Hur ser en eftermiddag ut?

Vi träffas efter skolan och fikar då mackfika tillsammans. Efter vi har ätit upp kommer vi få en kort input utifrån ett ämne för dagen som vi sedan tar med till smågruppen där vi diskuterar, brottas med frågorna och på ett lättsamt sätt försöker förstå hur olika och lika vi kan tänka.

Klicka_här.jpg
Konfa i Missionskyrkan.jpg

Vad händer mer?

Vi åker på läger och provar på att gå på gudstjänst, vi har hajker där vi får mer tid tillsammans för att än mer bygga ihop gänget. Under sommaren åker vi på ett konfaläger ihop.

Kostar det något?

Missionskyrkan kommer ta en avgift på 1 500 kr. Då ingår fika, resor, konfaläger och allt kringliggande material. Vissa extrakostnader kan uppkomma beroende på vad gruppen specifikt vill att deras hajker ska innehålla.

Är ekonomin ett problem för dig, hör av dig så löser vi det.

Hur anmäler jag mig?

Du anmäler dig genom att klicka på anmälningslänken här på sidan och anmäla dig genom formuläret där. Efter din anmälan

kommer du att få en bekräftelse på din anmälan.

Även du som går grundsärskola kan få gå en anpassad konfa hos oss. Intresserad? Kontakta oss för mer information

Frågor?

Elin Lagerhäll, pastor Missionskyrkan Vännäs